Dla kogo jest aromamarketing?

Profesjonalna aromatyzacja pomieszczeń jest dedykowana Wszystkim Firmom, które obsługują swoich klientów w siedzibie lub oddziale firmy

Przykładowi nasi klienci

  • Centrum rozrywki – recepcja, kawiarnia, sale urodzinowe
  • Centrum sportowe – szatnie, łazienki, recepcje, kawiarnia
  • Restauracja, kawiarnia, dyskoteki – toalety, główna sala
  • Centra handlowe – toalety, wejścia, korytarze
  • Agenci ubezpieczeniowi
  • Sklepy specjalistyczne, spożywcze
  • Hotele – lobby, łazienki, korytarze, restauracje
  • Studio fotograficzne
  • Barbershop i zakład fryzjerski
  • Zakład kosmetyczny
  • Studio tatuażu
  • Salon masażu
  • Baseny i spa
  • Ośrodki kultury, muzeum, galerie

Po co stosujemy profesjonalną aromatyzację pomieszczeń (aromamarketing)

  • neutralizacja przykrych zapachów
  • podniesienie prestiżu lokalu
  • motywacja do większych zakupów
  • podkreślenie konkretnego okresu (np. zapachy zimowe stosowane przed świętami)
  • marketing długofalowy
  • pobudzenie klientów do działania (np. siłownie)
  • relaks klientów (spa, salon masażu, fryzjerzy)

Neutralizacja przykrych zapachów – zastosowanie aromamarketingu

Neutralizacja przykrych zapachów wbrew pozorom nie jest czynnością łatwą. Proces możemy podzielić na dwie części. W pierwszej część mieszanki odpowiedzialna za neutralizację ma za zadanie zneutralizować nieprzyjemny zapach. W drugiej natomiast część mieszanki odpowiedzialna za aromatyzację ma za zadanie nanieść zadany zapach. Neutralizator zapachu musi zostać starannie dobrany pod kątem nieprzyjemnego zapachu, który ma neutralizować i dobrany tak by nie neutralizował zapachu, który ma nanieść. Z tego powodu rozwiązania dedykowane iFRESH oferowane przez firmę Kala są rozwiązaniami o najwyższej skuteczności.

Z przykładem neutralizacji najczęściej spotykamy się w toaletach i przebieralniach. W tych pomieszczeniach najczęściej stosujemy następujące zapachy:

  • trawa cytrynowa
  • kwiatowo-cytrusowy
  • świeże pranie

Podniesienie prestiżu lokalu – zastosowanie aromamarketingu

Zapachy prestiżu to zapachy perfumeryjne czyli kompozycje, które kojarzą się nam ze znanymi, eleganckimi i wysokiej jakości perfumami. Prestiżowe nuty zapachowe znakomicie nadają się do lokali, którym chcemy nadać atmosferę elegancji, bogactwa, prestiżu, a także wzbogacić je szczyptą intrygi. Aromatyzacja tego typu zapachem wpłynie także na podniesienie wartości towarów i usług oferowanych w aromatyzowanej tego typu zapachem przestrzeni.

Motywacja do większych zakupów – zastosowanie aromamarketingu

Zwiększamy impulsywne zakupy. Przykładowo wchodzisz na stację benzynową, czujesz zapach świeżej kawy – zaczynasz się zastanawiać czy masz ochotę na kawę w trasie. Przychodzisz do centrum zabawa ze swoimi dziećmi. Czujesz zapach szarlotki. Dzieci bawią się, a ty myślisz o cieście i przy okazji może o kawie.

Przykładowe zapachy pobudzające zakupy:

  • kawa
  • szarlotka
  • chleb
  • guma balonowa
  • czekolada

Podkreślenie konkretnego okresu – zastosowanie aromamarketingu

Czyli zapachy sezonowe. Najczęściej stosowane w okresie świąt Bożego Narodzenia, czyli w największym szale zakupowym w całym roku. Ale czy tylko wtedy warto myśleć o zapachach sezonowych? No właśnie nie, przykładowo prowadząc restauracje i przygotowując potrawy z sezonowych warzyw, warto również zastosować np. zapachy wiosny czy lata. A może prowadzisz lokal dla osób które szczególnie lubią konkretną porę roku. Dlaczego cały rok w takim miejscu ma nie pachnieć wiosną? Zastosowanie sezonowych zapachów ogranicza tylko Twoja wyobraźnia.

Przykładowe sezonowe zapachy:

  • cynamon
  • szarlotka
  • wiśnia
  • świeży ogórek
  • leśny
  • lawenda
  • różne pomarańczowe

Marketing długofalowy – zastosowanie aromamarketingu

Czy byłeś w takim sklepie, w którym po przekroczeniu progu wiedziałeś, że w nim jesteś? Niektóre sklepy posiadają swoje zapachy na wyłączność i stosują je we wszystkich swoich oddziałach. Klient nie musi patrzeć na wystrój wnętrz, wystarczy, że spędzi 10 sekund i już wie gdzie jest.

Czy marketing długofalowy jest tylko dla sieci punktów? Zdecydowanie NIE. Nawet prowadząc jeden punkt, ale zapewniając miłe i odpowiednie doznania zapachowe to do takich miejsc Klienci zdecydowanie częściej wracają!

Pobudzenie klientów do działania – zastosowanie aromamarketingu

POBUDZENIE wywołane oddziaływaniem zapachu może zostać spożytkowane np. do zwiększenia intensywności treningu fizycznego lub umysłowego. Udowodniono naukowo, że niektóre zapachy wspomagają nasze organizmy dodają energii i zwiększają motywację. Zapachy te działając jak doping, usuwają zmęczenie znużenie, poprawiają szybkość reakcji na bodźce, koncentrację. Zapachy pobudzające poprawiają także szybkość przyswajania wiedzy.

Relaks klientów – zastosowanie aromamarketingu

RELAKS jest bardzo ważnym elementem naszego życia. Tylko w pełni wypoczęty i zrelaksowany człowiek może w pełni wykorzystać swoje zdolności zarówno fizyczne jak i umysłowe. Uczucie relaksu może zostać spotęgowane przez wykorzystanie odpowiednich zapachów.

Przychodzimy w niektóre miejsca, nie tylko po to aby poprawić wygląd, ale również odpocząć (np. barbershop, zakłady kosmetyczne). Inne miejsca są stworzone po to aby w nich odpocząć od codziennych problemów (SPA, salony masażu itp.). Po przez odpowiedni dobór zapachu efekt końcowy zdecydowanie może być zwiększony.

Aromamarketing Białystok – Sprzatajacy.Guru

Jeżeli stwierdziłeś, że aromamarkting jest dla Ciebie lub masz wątpliwości lub pytania, to zwyczajnie w świecie zapraszamy do KONTAKTU. Spotkamy się przedstawimy rozwiązania i pomyślimy jak rozwinąć twój biznes.